Partida Rol por web

Marea silenciosa (grupo 2)

Creación de personajes

Cargando editor
30/06/2014, 20:24
Director

Visitad por favor la página http://www.pathguy.com/PathfinderCore.htm

Se trata de un generador de personajes para Pathfinder que os puede ayudar mucho a la hora de solventar las cosas más mecánicas.

En la mayoría de juegos de rol, un personaje se define mediante una serie de características físicas y mentales, que suelen ser Fuerza, Destreza, Constitución, Inteligencia, Sabiduría, y Carisma. Tener una puntuación alta o baja en cada una de ellas bonifica o penaliza como veremos luego.

Vamos a empezar. Esta es la pantalla inicial del generador de personajes. Seleccionad los botones en el orden habitual: Fuerza, Destreza, Constitución, Inteligencia, Sabiduría, y Carisma, y poned \'Point buy\' en la casilla junto a \'Roll the dice\'. Veréis que el recuadro de abajo os indica que según el tipo de campaña tenéis más o menos puntos de creación. Aquí usaremos 20 puntos, o sea, high fantasy.

Ahora viene lo interesante. Ponerse 10 en cada una de las características no cuesta nada, pero cuantos más puntos te pones en una, más te cuesta avanzar. La segunda pantalla muestra qué pasa si pongo 18 (el máximo) en una característica (aquí Destreza); eso me ha costado 17 de los 20 puntos que tenía, y ponerle 12 a Inteligencia y 11 a Carisma completa mis 20 puntos.

Según el tipo de personaje que queráis crear, deberéis poner más o menos puntos en una u otra característica, y este método asegura que no os pongáis 18 en todo. La Fuerza es más necesaria, evidentemente, para los guerreros y demás gente que pega, la Inteligencia para los magos (pero también para los ladrones, porque afecta a las habilidades, la Sabiduría para los clérigos, etc. Podéis también poneros puntuaciones bajas (hasta 3) en alguna característica, penalizándola, para obtener más puntos que subir en otra que creáis imprescindible (pero no suelo recomendarlo).

Y por último, si todo esto os resulta muy lioso, podéis usar los siguientes valores: 16/15/13/12/10/8 o bien 17/14/12/12/10/8, asignando uno a cada puntación; ambos dan 20 puntos.

Venga, haced pruebas, pensad si queréis haceros un guerrero, un clérigo, un mago, o un ladrón, por ejemplo, y hablemos de ello en esta misma escena.

Notas de juego

Cargando editor
30/06/2014, 20:46
Anaxagoras.
Sólo para el director

Anaxagoras

Male Human Rogue 1
Neutral Good
Representing DarkMaste

 

Strength 15 (+2)
Dexterity 15 (+2)
Constitution 13 (+1)
Intelligence 14 (+2)
Wisdom 10 (+0)
Charisma 10 (+0)
Size: Medium
Height: 6' 3"
Weight: 220 lb
Eyes: Light Brown
Hair: Black Straight; Beardless
Skin: Pale

 

Total Hit Points: 10

Speed: 30 feet

Armor Class: 15 = 10 + 3 [studded] + 2 [dexterity]

  • Touch AC: 12
    Flat-footed: 13

 

Initiative modifier: + 2 = + 2 [dexterity]
Fortitude save: + 1 = 0 [base] + 1 [constitution]
Reflex save: + 4 = 2 [base] + 2 [dexterity]
Will save: + 0 = 0 [base]
Attack (handheld): + 2 = 0 [base] + 2 [strength]
Attack (missile): + 2 = 0 [base] + 2 [dexterity]
Combat Maneuver Bonus: + 2 = 0 [base] + 2 [strength]
Combat Maneuver Defense: + 14 = 10 + 0 [base] + 2 [strength] + 2 [dexterity]

 

Light load:
Medium load:
Heavy load:
Lift over head:
Lift off ground:
Push or drag:
66 lb. or less
67-133 lb.
134-200 lb.
200 lb.
400 lb.
1000 lb.
Languages: Common (? 2 more)

Dagger [1d4, crit 19-20/x2, range inc 10 ft., 1 lb., light, piercing]

Short Sword [1d6, crit 19-20/x2, 1 lb, light, piercing]

Studded armor [light; + 3 AC; max dex + 5; check penalty -1 20 lb.]

 

Feats:

Two-Weapon Fighting Reduce 2-weapon fighting penalties
Two-Weapon Defense +1 shield bonus if fighting with two weapons

 

Skill Name Key
Ability
Skill
Modifier
Ability
Modifier
Ranks Misc.
Modifier
Acrobatics Dex* 6 = +2 + 1 + 3 [class skill]
Appraise Int 2 = +2    
Bluff Cha 0 = +0    
Climb Str* 6 = +2 + 1 + 3 [class skill]
Craft_1 Int 2 = +2    
Craft_2 Int 2 = +2    
Craft_3 Int 2 = +2    
Diplomacy Cha 0 = +0    
Disable Device Dex 6 = +2 + 1 + 3 [class skill]
Disguise Cha 0 = +0    
Escape Artist Dex* 6 = +2 + 1 + 3 [class skill]
Fly Dex* 2 = +2    
Heal Wis 0 = +0    
Intimidate Cha 0 = +0    
Knowledge (dungeoneering) Int 6 = +2 + 1 + 3 [class skill]
Knowledge (local) Int 6 = +2 + 1 + 3 [class skill]
Perception Wis 4 = +0 + 1 + 3 [class skill]
Perform_1 Cha 0 = +0    
Perform_2 Cha 0 = +0    
Perform_3 Cha 0 = +0    
Perform_4 Cha 0 = +0    
Perform_5 Cha 0 = +0    
Ride Dex* 2 = +2    
Sense Motive Wis 4 = +0 + 1 + 3 [class skill]
Stealth Dex* 6 = +2 + 1 + 3 [class skill]
Survival Wis 0 = +0    
Swim Str** 6 = +2 + 1 + 3 [class skill]
Use Magic Device Cha 4 = +0 + 1 + 3 [class skill]

* = check penalty for armor/shield
** = some groups double armor/shield penalties for swimmers

 

Favored class points: Hit points +1; Skill points +0

Adjust weapon attack rolls and armor penalties as required for masterwork / magic equipment.

Human

  • This human chose +2 to constitution (already included)
  • Extra feat at first level (already included)
  • Four extra skill points at first level (already included)
  • One extra skill point at each additional level (already included)

Rogue

  • Sneak Attack +1d6

 

  • Trapfinding -- add half of rogue level to find traps, minimum +1

 

  • Evasion (level 2) -- no damage on a successful reflex save

 

  • Rogue talents -- gain one at every even-numbered level. At level 10 and above, advanced talents are available. Add by hand.

 

  • Trap sense (level 3) -- armor class and reflex bonuses against traps

 

  • Uncanny Dodge (level 4) -- cannot be caught flat-footed, keep dexterity bonus to AC if attacker is invisible

 

  • Improved Uncanny Dodge (level 8) -- cannot be flanked

 

  • Master strike (level 20) -- each sneak attack either kills, paralyzes, or puts into coma.

 

 
  Class HP rolled  
Level 1: Rogue 8  

Anaxagoras's Equipment:

22 lb
2 lb
5 lb
3 lb

5 lb
2 lb

4 lb
2 lb
1 lb
4 lb

1 lb
5 lb
1 lb
_____
57 lb

Weapons / Armor / Shield (from above)
Backpack
Bedroll
Blanket, winter x1
Bottle
Candle
Crowbar
Flasks x1
Flint and steel
Grappling hook
Lantern (hooded)
Pouch x1
Rations (1 day) x4
Sewing needle
Signal whistle
Soap
Climber's kit
Thieves' tools

Total

More about Anaxagoras:

Cargando editor
30/06/2014, 21:29
Director

Ya tenemos el primero. Venga los demás, animáos.

Cargando editor
30/06/2014, 21:37
Denauien
Sólo para el director

A ver este que tal

Denuien

Male Elf Rogue 1

Chaotic Neutral

Representing Rais

 

Strength 7 (-2)

Dexterity 14 (+2)

Constitution 8 (-1)

Intelligence 19 (+4)

Wisdom 13 (+1)

Charisma 14 (+2)

Size: Medium

Height: 5' 6"

Weight: 105 lb

Eyes: Amber

Hair: Gold Wavy; Beardless

Skin: Pale

Total Hit Points: 8

 

Middle-aged

 

Speed: 30 feet

 

Armor Class: 12 = 10 + 2 [dexterity]

 

Touch AC: 12

Flat-footed: 10

Initiative modifier: + 2 = + 2 [dexterity]

Fortitude save: -1 = 0 [base] -1 [constitution]

Reflex save: + 4 = 2 [base] + 2 [dexterity]

Will save: + 1 = 0 [base] + 1 [wisdom]

Attack (handheld): -2 = 0 [base] -2 [strength]

Attack (missile): + 2 = 0 [base] + 2 [dexterity]

Combat Maneuver Bonus: -2 = 0 [base] -2 [strength]

Combat Maneuver Defense: + 11 = 10 + 1 [hit dice] -2 [strength] + 2 [dexterity]

 

Light load:

Medium load:

Heavy load:

Lift over head:

Lift off ground:

Push or drag:

23 lb. or less

24-46 lb.

47-70 lb.

70 lb.

140 lb.

350 lb.

 

Languages: Common Elven (? 4 more)

 

Feats:

 

Defensive Combat Training Use total levels as base attack bonus for CMD

Skill Name

Key

Ability

Skill

Modifier

Ability

Modifier

Ranks

Misc.

Modifier

Acrobatics Dex* 6 = 

+2

+ 1 + 3 [class skill]

Appraise Int 4 = 

+4

Bluff Cha 6 = 

+2

+ 1 + 3 [class skill]

Climb Str* -2 = 

-2

Craft_1 Int 4 = 

+4

Craft_2 Int 4 = 

+4

Craft_3 Int 4 = 

+4

Diplomacy Cha 2 = 

+2

Disable Device Dex 6 = 

+2

+ 1 + 3 [class skill]

Disguise Cha 2 = 

+2

Escape Artist Dex* 6 = 

+2

+ 1 + 3 [class skill]

Fly Dex* 2 = 

+2

Heal Wis 1 = 

+1

Intimidate Cha 6 = 

+2

+ 1 + 3 [class skill]

Knowledge (dungeoneering) Int 8 = 

+4

+ 1 + 3 [class skill]

Knowledge (history) Int 5 = 

+4

+ 1 

Perception Wis 7 = 

+1

+ 1 + 3 [class skill] + 2 [elf]

Perform_1 Cha 2 = 

+2

Perform_2 Cha 2 = 

+2

Perform_3 Cha 2 = 

+2

Perform_4 Cha 2 = 

+2

Perform_5 Cha 2 = 

+2

Ride Dex* 2 = 

+2

Sense Motive Wis 5 = 

+1

+ 1 + 3 [class skill]

Sleight of Hand Dex* 6 = 

+2

+ 1 + 3 [class skill]

Stealth Dex* 6 = 

+2

+ 1 + 3 [class skill]

Survival Wis 1 = 

+1

Swim Str** -2 = 

-2

Use Magic Device Cha 6 = 

+2

+ 1 + 3 [class skill]

* = check penalty for armor/shield

** = some groups double armor/shield penalties for swimmers

 

Favored class points: Hit points +1; Skill points +0

 

Adjust weapon attack rolls and armor penalties as required for masterwork / magic equipment.

 

Elf

 

+ 2 dexterity, +2 intelligence, -2 constitution (already included)

 

Immune to magical sleep

 

+ 2 racial bonus to saves vs. enchantments

 

Low-light vision -- see twice as far as humans in dim light

 

Proficient with longswords, rapiers, longbows, composite longbows, & shortbow

 

+ 2 racial bonus on perception checks

 

+ 2 racial bonus to overcome spell restance

 

+ 2 racial bonus on spellcraft to identify properties of magic items

 

Rogue

Sneak Attack +1d6

 

Trapfinding -- add half of rogue level to find traps, minimum +1

 

Evasion (level 2) -- no damage on a successful reflex save

 

Rogue talents -- gain one at every even-numbered level. At level 10 and above, advanced talents are available. Add by hand.

 

Trap sense (level 3) -- armor class and reflex bonuses against traps

 

Uncanny Dodge (level 4) -- cannot be caught flat-footed, keep dexterity bonus to AC if attacker is invisible

 

Improved Uncanny Dodge (level 8) -- cannot be flanked

 

Master strike (level 20) -- each sneak attack either kills, paralyzes, or puts into coma.

 

Class HP rolled 

Level 1: Rogue 8 

 

Denuien's Equipment:

 

0 lb

1 lb

_____

1 lb Weapons / Armor / Shield (from above)

Thieves' tools

 

Total

 

More about Denuien:

 

Cargando editor
30/06/2014, 22:08
Iowar

yo tengo intencion de hacerme un lanzador de conjuros mago o hechicero

Cargando editor
01/07/2014, 20:59
Director

Rais, ya tenemos un pícaro (DarkMaste se te ha adelantado). En interés de la variedad, ¿podrías hacerte otro tipo de PJ? Necesitáis músculo y curación, por ejemplo.

Cargando editor
01/07/2014, 21:25
Anaxagoras.

Yo no tengo inconveniente en que haya otro pícaro. ;)

¡¡Saludos a todos!!

Master, te has dejado en el tintero a unos cuantos grandes roleros, quizá sería buena idea ampliar el cupo y darles cabida. De ese modo no importaría que se repitiese algún tipo de personaje. :)

Cargando editor
01/07/2014, 21:40
Denauien

Mmmmmmmm, vale tiraré por un druida....a ver, que he avisado, no se me cuele nadie.

Cargando editor
01/07/2014, 22:16
Tira Ekradim

Buenas a todos. Se presenta Tira Ekradim, espada de alquiler, mercenaria y aventurera. Salud.

Notas de juego

Espero que la ficha este correctamente hecha y que, en algún momento, puede pasarla/tradudirla al castellano para entenderla bien :)

Pasamos a organizar una historia más o menos coherente :)

Cargando editor
01/07/2014, 23:39
Denauien
Sólo para el director

 

Denauien

Male Sylph Druid 1

True Neutral

Representing Rais

 

Strength 7 (-2)

Dexterity 11 (+0)

Constitution 8 (-1)

Intelligence 14 (+2)

Wisdom 15 (+2)

Charisma 19 (+4)

Size: Medium

Height: 5' 11"

Weight: 155 lb

Eyes: Violet

Hair: Silver Wavy; Beardless

Skin: Pale

Druid domain: None. Choose an animal companion.

 

Total Hit Points: 8

 

Middle-aged

 

Speed: 30 feet

 

Armor Class: 11 = 10 + 1 [padded]

 

Touch AC: 10

Flat-footed: 11

Initiative modifier: + 0 = + 0 [dexterity]

Fortitude save: + 1 = 2 [base] -1 [constitution]

Reflex save: + 0 = 0 [base]

Will save: + 4 = 2 [base] + 2 [wisdom]

Attack (handheld): -2 = 0 [base] -2 [strength]

Attack (missile): + 0 = 0 [base]

Combat Maneuver Bonus: -2 = 0 [base] -2 [strength]

Combat Maneuver Defense: + 8 = 10 + 0 [base] -2 [strength]

 

Light load:

Medium load:

Heavy load:

Lift over head:

Lift off ground:

Push or drag:

23 lb. or less

24-46 lb.

47-70 lb.

70 lb.

140 lb.

350 lb.

 

Languages: Aquan Auran Common Dwarven Druidic

 

Dagger [1d4, crit 19-20/x2, range inc 10 ft., 1 lb., light, piercing]

 

Spear [1d8, crit x3, range incr 20 ft., 6 lb., two-handed, piercing]

 

Scimitar [1d6, crit 18-20/x2, 4 lb, one-handed, slashing]

 

Padded armor [light; + 1 AC; max dex + 8; check penalty 0 10 lb.]

 

Feats:

 

Animal Affinity +2 on handle animal and ride

Skill Name

Key

Ability

Skill

Modifier

Ability

Modifier

Ranks

Misc.

Modifier

Acrobatics Dex* 0 = 

+0

Appraise Int 2 = 

+2

Bluff Cha 4 = 

+4

Climb Str* -2 = 

-2

Craft_1 Int 2 = 

+2

Craft_2 Int 2 = 

+2

Craft_3 Int 2 = 

+2

Diplomacy Cha 4 = 

+4

Disguise Cha 4 = 

+4

Escape Artist Dex* 0 = 

+0

Fly Dex* 0 = 

+0

Handle Animal Cha 10 = 

+4

+ 1 + 3 [class skill] + 2 [animal affinity]

Heal Wis 6 = 

+2

+ 1 + 3 [class skill]

Intimidate Cha 4 = 

+4

Knowledge (nature) Int 6 = 

+2

+ 1 + 3 [class skill]

Perception Wis 6 = 

+2

+ 1 + 3 [class skill]

Perform_1 Cha 4 = 

+4

Perform_2 Cha 4 = 

+4

Perform_3 Cha 4 = 

+4

Perform_4 Cha 4 = 

+4

Perform_5 Cha 4 = 

+4

Ride Dex* 6 = 

+0

+ 1 + 3 [class skill] + 2 [animal affinity]

Sense Motive Wis 2 = 

+2

Spellcraft Int 6 = 

+2

+ 1 + 3 [class skill]

Stealth Dex* 0 = 

+0

Survival Wis 2 = 

+2

Swim Str** -2 = 

-2

* = check penalty for armor/shield

** = some groups double armor/shield penalties for swimmers

 

Zero-level Druid spells: 3 can be selected per day; unlimited casting

 

 

 

First-level Druid spells: 2 (1 + 1) per day

 

 

 

Favored class points: Hit points +1; Skill points +0

 

Adjust weapon attack rolls and armor penalties as required for masterwork / magic equipment.

 

Sylph

 

Sylphs are people with elemental air heredity and count as native outsiders.

 

This sylph was allowed to choose one ability to raise by +2 (already included). Sylphs conventionally get +2 dexterity, +2 intelligence, -2 constitution. Hand-edit if needed.

 

Darkvision to sixty feet

 

Sylphs do not breathe and therefore cannot drown or be suffocated or harmed by inhalant poison

 

+5 resistance to electricity

 

Feather fall spell once daily. Some say gust of wind instead.

 

Druid

Orisons

 

Spontaneous Casting (summon nature's ally)

 

Animal Companion, or may instead choose a cleric domain and bonus spells (hand-edit)

 

Nature sense: + 2 on Knowledge (nature) and Survival (already included)

 

Wild Empathy

 

Woodland Stride (level 2)

 

Trackless Step (level 3)

 

Resist Nature's Lure (level 4)

 

Wild Shape (level 4 now)

 

Venom Immunity (level 9)

 

A Thousand Faces (level 13)

 

Timeless Body (level 15)

 

High wisdom gains bonus spells daily

 

Concentration check: d20 + druid level + wisdom modifier vs. DC

 

Class HP rolled 

Level 1: Druid 8 

 

Denauien's Equipment:

 

21 lb

20 lb

1 lb

1 lb

8 lb

 

2 lb

_____

53 lb Weapons / Armor / Shield (from above)

Tent

Torches x1

Vial (for ink or potions) x5

Waterskins x2

Holly and mistletoe

Spell component pouch

 

Total

 

Animal companion: Wolf

Strength 13

Constitution 15

Dexterity 15

Intelligence 2

Wisdom 12

Charisma 6

Total Hit Points: 17

Size: Medium

Speed: 50

Natural Armor Class: +3 = 1 [base] + 2 [natural armor] -- add size, dexterity and armor modifiers as applicable)

Initiative modifier: 2 = 2 [dexterity]

Fortitude save: 5 = 3 [base] +2 [constitution]

Reflex save: 5 = 3 [base] +2 [dexterity]

Will save: 1 = 0 [base] +1 [wisdom]

Attack: +2 = +1 [base] + 1 [strength]; bite (1d6) plus trip

Combat Maneuver Bonus: + 2 = 1 [base] + 1 [strength] 

Combat Maneuver Defense: + 24 = 20 +1 [base] + 1 [strength] + 2 [dexterity] 

Special: scent

Skill: Acrobatics 2 [2 dexterity + 0 ranks]

Skill: Climb 1 [1 strength + 0 ranks]

Skill: Escape Artist 2 [2 dexterity + 0 ranks]

Skill: Fly 2 [2 dexterity + 0 ranks]

Skill: Intimidate 0 [-2 charisma + 1 ranks + 1 intimidating prowess]

Skill: Perception 8 [1 wisdom + 1 ranks + 3 class skill + 3 skill focus ]

Skill: Stealth 9 [2 dexterity + 1 ranks + 3 class skill + 3 skill focus ]

Skill: Survival 2 [1 wisdom + 1 ranks + 3 class skill ]

Skill: Swim 5 [1 strength + 1 ranks + 3 class skill ]

Feat: Combat Reflexes

Feat: Intimidating Prowess

Feat: Skill Focus -- Perception

Feat: Skill Focus -- Stealth

Feat: Spring Attack

Link, share spells (level 1)

Evasion (level 3)

Devotion (level 6)

Multiattack (level 9)

Improved evasion (level 15)

More about Denauien:

Notas de juego

A ver ahira el druida.

Cargando editor
01/07/2014, 23:56
Anaxagoras.

Sí, a mí me gustaría traducir mi ficha y detallar lo que hacen las dos Dotes que he elegido.

Lo malo es que esta semana y la próxima las tengo fatal, tengo que preparar una batalla masiva.

Cargando editor
02/07/2014, 10:56
Director

Os pediría que pasárais los datos a una hoja de personaje simplificada (os la podéis bajar del Dropbox de Devir) y me pasárais un escaneo, para pegarlo en la ficha.

Lo podéis enviar a zjordi@yahoo.es.

Cargando editor
02/07/2014, 12:33
Denauien

No me deja, me dice archivo dañado o no compatible.

Cargando editor
02/07/2014, 15:49
Iowar

escanerar? en serio? xd aun existen? y los que no tengamos scaner que hacemos?  no hay alguna que podamos modificar y te la mandamos por pdf?

Cargando editor
02/07/2014, 15:57
Director

Sí; si domináis el Adobe podéis rellenar la de Devir con la función 'firmas'.

Cargando editor
02/07/2014, 16:06
Shatumal
Sólo para el director

Notas de juego

He estado un poco out y no me estoy enterando muy bien de que ha pasado, como me he metido y que tengo que hacer XDDDDDDD Algun resumen para ponerme?

Cargando editor
02/07/2014, 16:39
Iowar

ai...dios lo que me va a costar xd.

Cargando editor
02/07/2014, 20:44
Anaxagoras.

Con el dichoso Windows 8.1 y la versión de Adobe Acrobat que tengo, no tengo la opción de rellenar la ficha. :(

¿No vale si me hago una versión en Word?

Cargando editor
02/07/2014, 21:40
Anaxagoras.

Bueno, por fin lo he conseguido.

Me ha costado un esfuerzo más que considerable, pero creo que ya está.

He bajado la versión más actualizada de Adobe Acrobat, que en efecto esa sí tiene la opción "Firmas", que permite rellenar la ficha en PDF (aunque de aquella manera).

He hecho mi mejor esfuerzo y la he enviado por mail.

El primer mail está vacío, le di a enviar cuando quería darle a adjuntar. Sorry.