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Opiniones sobre la versión narrativa & colaborativa de Shadowrun (Shadowrun: Anarchy)

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07/12/2016, 17:41

Pues eso, que han sacado una versión narrativa de Shadowrun y me pregunto si alguien sabe qué tal es y si es buena para jugar por web.

 


http://stuffershack.com/shadowrun-anarchy-what-the...

It’s no secret… Shadowrun (any edition) has not exactly been a rules-lite game.  It’s a meaty cyberpunk-fantasy dystopian setting with a very solid fan-base, and it also comes with a hefty set of rules for a very “simulationist” feel.  I’m not saying that’s a bad thing (I have my favorite edition and have played many, many hours of it); I’m saying that that type of game isn’t for everyone.

Shadowrun: Anarchy uses the Cue System (from the same company, Catalyst Game Labs).  It’s a rules-light RPG system that is all about getting started quickly and creating a story.

Using Cues, you’ll create a plot and narrate your character’s way through the story.  Your character sheet has stats, gear, and abilities, and you still throw lots of d6s to resolve things, but there’s less dice-rolling and much less rules.  It’s a simpler, faster, and more narrative system, and it still carries part of the Shadowrun mechanic (throw a bunch of d6s… 5s and 6s count as successes).

Most importantly, everyone is a player at the table, and everyone takes turns as the gamemaster throughout the session.  It’s a collaborative type of narrative story-telling, as opposed to the traditional RPG setup.  Included in the mechanics are Plot Points with which one can spend to do extra things, but more importantly to further the story.

I imagine that this is definitely not something where you’d be sitting there at the table, waiting for your turn and getting bored, because you’d be too busy leaning forward, engaged in the scenario with your friends.  Actually, I don’t think I’d be doing it justice by saying that it’s a rules-lite game (it is); it’s better served to be called a rules-narrative game.

This post is in no way a review; I’m simply blabbing about something that seems cool that came out recently, and I think it could be a lot of fun.

 

07/12/2016, 18:03

Uhm, el concepto me recuerda mucho a la idea fundamental de FATE, si bien cuando intenté jugarla en un grupo me encontré con una serie de caras de situación que... xD

07/12/2016, 18:30

A ninguno de los fervientes seguidores de Shadowrun que conozco les gustan los sistemas de rol minimalistas. Creo que puede atraer a un nuevo tipo de seguidores a esta ambientación, pero no a los que la siguen desde siempre.

08/12/2016, 15:15

Aun no las he leido.

08/12/2016, 15:23

Pues eso, que han sacado una versión narrativa de Shadowrun y me pregunto si alguien sabe qué tal es y si es buena para jugar por web.

Primera noticia. La verdad es que no tengo ni idea de que va...

A ninguno de los fervientes seguidores de Shadowrun que conozco les gustan los sistemas de rol minimalistas. Creo que puede atraer a un nuevo tipo de seguidores a esta ambientación, pero no a los que la siguen desde siempre.

+1

08/12/2016, 18:38

Lo cierto es que el sistema de Shadowrun es complejo. Aunque nada que no se pueda solucionar a poco que se bucee buscando tablas, resúmenes o participando de alguna lista de correo. La creación de personajes es larga, debido a la cantidad de opciones que nos plantea. Especialmente por las múltiples opciones de implantes. Para eso aconsejo el uso del Chummer, que hace los cálculos de manera ágil y precisa. 

En cualquier caso, una regla fundamental: nunca pactes con dragones xD

08/12/2016, 21:14
Editado: 08/12/2016, 21:15

No me asusta la complejidad de Shadowrun. Tan sólo preguntaba si alguien le había echado un ojo por si era interesante de cara a jugar por web sobre todo por el enfoque narrativo.

Además, si fuese por la complejidad de las reglas, siempre se puede usar Savage Worlds para las que hay conversiones mu majas. (Savage Shadowrun: http://data.over-blog-kiwi.com/0/02/75/01/20140216...)

09/12/2016, 09:35

En cualquier caso, una regla fundamental: nunca pactes con dragones xD

Ni te fíes de un elfo. :P 

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