Partida Rol por web

914 Año del reino.

Creacion

Cargando editor
20/12/2014, 21:40
Gol-koh'r (Alexis)

A punto he estado de hacer un bardo solo por eso xD

Quizás puedas encantar tu armadura con la propiedad sigilo, míralo.

Notas de juego

Regalia of the Hero Pieces and Abilities

Body Piece Slot Price (Level) Ability Badge of valor Throat 1,200 gp (5th)  3/day allies gain +2 on saves against charm/fear, or increase inspire courage bonus by 1

Helm of tactics Head 2,000 gp (6th)  3/day allies deal +2 damage against flanked foes, or increase effect of minor aura by 1

Horn of resilience — (held) 5,000 gp (9th)  2/day allies gain DR 5/—, or increase effect of major aura by 1, or grant 50 temporary hp

Regalia of the Hero Collection Benefits

Pieces Worn Benefit

2 pieces 1/day grant nearby ally +5 on attack, save, or skill check

3 pieces 1/day grant nearby ally bonus move action

Cargando editor
20/12/2014, 21:56
Darkan (Bestiaoscura)

que va son tresmil y pico solo para el +5 a movimiento silencioso :( nada tendre que ir con solo +8 :( jajajajaja en movimiento silencioso y a esconderme.

nada al final he decido no gastarme los 5000, en los dos +5 (2500 cada) y comprarme algun cristal de mejora para la arma y la armadura. :D

Cargando editor
21/12/2014, 11:39
Gol-koh'r (Alexis)

Ya está, este va a ser mi equipo definitivo:

La espada 11050PO que ahora de golpes es Valorous, ya que voy a ser una rana que no para de hacer saltos

La piel 6.000PO

Una capa de resistencia 1.000

Cinturón de curación

Gasto total 18.800

Dote de nivel 6 Leap Attack, he descubierto que el Goliath puede hacer saltos sin carrerilla, por lo que aunque haya terreno difícil con un +13 a saltar (con penalizador de armadura incluido) puedo ir saltando de bicho en bicho.

Por cierto, la piel es de color azul y rojo, y la capa es roja xD

Dotes:

Power Attack(nivel 1), Leap Attack (nivel 6) me falta la de nivel 3

Cargando editor
21/12/2014, 11:48
Naoned (Korrigan)

Notas de juego

ummm   la dote ataque en salto  a lo mejor  te interesa :) pg 103 del manual del aventurero requiere 8 rangos en saltar pero combinada con el ataque poderoso y un arma a dos manos hace pupa.

 

-yo esta vez he ido a lo clásico

camisote mallas mithril +2 
anillo +2 
amuleto ar.natural+2 0 
cinturón curativo 
guantes fuerza ogro
cristal descanso armadura 
botas aterrizaje compendio pg 82

 

Cargando editor
21/12/2014, 11:52
Gol-koh'r (Alexis)

Hablamos de la misma dote xD

Notas de juego

Type: General
Source: Complete Adventurer

You can combine a powerful charge and a mighty leap into one devastating attack.
Prerequisite: Jump 8 ranks, Power Attack.
Benefit: You can combine a jump with a charge against an opponent. If you cover at least 10 feet of horizontal distance with your jump, and you end your jump in a square from which you threaten your target, you can double the extra damage dealt by your use of the Power Attack feat. If you use this tactic with a two-handed weapon, you instead triple the extra damage from Power Attack.
This attack must follow all the normal rules for using the Jump skill and for making a charge, except that you ignore rough terrain in any squares you jump over.

Cargando editor
21/12/2014, 11:56
Naoned (Korrigan)

Notas de juego

es que mi ingles.....  vamos que no hablo la  lengua negra  de Mordor:)

Cargando editor
21/12/2014, 12:02
Darkan (Bestiaoscura)

jajaja muy bueno :D korrigan :D

Cargando editor
21/12/2014, 12:04
Gol-koh'r (Alexis)

Oh, Cuando haces una carga y cubres una distancia de 10' saltando doblas el daño de tu power attack, triplicas si es un arma a dos manos:

Espadón, Power Attack -3->cargo usando un salto haría +9 de daño en vez de +6

Espadón, Power Attack -6->cargo usando un salto haría +18 de daño en vez de +12

Como de costumbre, el mayor peligro de este personaje es que lo confundan xD (tened un protección contra el mal preparado)

Notas de juego

Magic Weapon Abilities - Valorous

A valorous weapon allows its wielder to make powerful charge attacks. When used in a charge, the valorous weapon deals double damage, much like a mounted warrior with the Spirited Charge feat. More than one doubling of damage increases the damage multiple by one per additional doubling, so double-double damage is triple damage, triple-double damage is quadruple damage, and so on.
Caster Level: 12th
Requirements: Craft Magic Arms and Armor, righteous might
Price: +1 bonus
Unapproachable East

Cargando editor
21/12/2014, 13:31
Darkan (Bestiaoscura)

jilo cambio el lobo por el tigre :D tambien lo cambio en la historia :D

Cargando editor
23/12/2014, 14:16
Director

Recordar que falta descripcion e historis de meli y rasgos y dotes de Gol ,voy empezando

Cargando editor
23/12/2014, 14:25
Gol-koh'r (Alexis)

¿No puse mi segunda dote?

De ser así, la pongo en un momento

Notas de juego

RECKLESS RAGE [GENERAL] You are considered extreme even among other barbaric warriors, and you enter a deeper state of rage than others. Goliath barbarians favor this feat. Prerequisites: Con 13, rage ability. Benefi t: Whenever you activate your rage ability, you take an additional –2 penalty to your Armor Class, but you gain an additional +2 bonus to Strength and Constitution. These bonuses and penalties stack with the effects of rage, greater rage, and mighty rage.

Eso modifica mi furia haciendo que sea un +8 Fue +8 Con -6 CA

Del Races of Stone

Sólo falta el punto de nivel 4, que se lo pondré a carisma, marcando su mejora en las relaciones con el resto de razas.

Cargando editor
23/12/2014, 14:42
Director

En rasgos y dotes en la ficha esta vacia

Cargando editor
23/12/2014, 14:45
Gol-koh'r (Alexis)

Oh, vale, me faltaba pasarlo a ficha, ok. en un momento empiezo a copiar+pegar

Corregido lo de la furia, es +8 Fue +6 Con -6CA, los niveles sustitutivos solo dan +2 Fue (Furia de montaña)

Cargando editor
17/01/2015, 12:00
Director

Alexis mira a ver si me puedes ayudar a completar el equipo de roluno dandome sugerencias , de momento lleva capa de resistencia +1 1000mo, camisote de mallas mirthil+1 2100mo, 2 rapier+1 4000, cinturon de curacion 750,-DEATHSTRIKE Brazales 5000 gp >>12850/19000

Roluno : la capa de depredador no te la puedes comprar pporque vale 8000 y supera el tope

Cargando editor
17/01/2015, 13:23
Gol-koh'r (Alexis)

Dame lista de dotes porfavor o link a su ficha, hay 1 cosa que quiero comprobar.

Cargando editor
17/01/2015, 13:28
Director

Ficha de roluno en su descripcion

Cargando editor
17/01/2015, 13:30
Gol-koh'r (Alexis)

Para empezar:

2xRapier+1=2000+300+15 o 20, luego miro precio base

Si lleva un camisote de mithril +4/+6 ponle un cinturón de destreza +2 y llega a los 22, pillando bono máximo en CA.

El estoque, aunque se considere apto para usarlo con sutileza, sigue siendo un arma mediana, por lo que aplica penalizador grande al combate con dos armas.

 

Notas de juego

Esta es mi sugerencia:

Deathstrike brazales 5.000

Camisote de mithril+1 2.100

Cinturón destreza +2 4.000 (sustituyendo al de curación)

11.100

2xEspada corta 4.620 para aprovechar de manera correcta las dotes, se puede cambiar una por un estoque

15.720

Cronoamuletos:

Viajero celestial

Tejedestinos

Caminante de horizontes

Pícaro sonriente

4x500=2.000

17.720

Con esto queda algo más apañado

 

Cargando editor
17/01/2015, 13:44
Gol-koh'r (Alexis)

Este otro mensaje en cuanto a construcción:

Yo soy de la opinión que un pícaro, o se centra en combate con dos armas o en finta, no en las dos.

Es viable, pero no se aprovecha del todo ninguna de las dos vertientes, quedando un pícaro un poco descafeinado.

Teniendo en cuenta que esas son las dos vertientes ofensivas.

Explico: Si usas la finta, no usas combate con dos armas, si usas combate con dos armas, no usas finta.

Cargando editor
17/01/2015, 13:47
Director

Hare como dices, ponme descripcion de cronoamuletillos y similares para que lo pegue e la picha, Gracias alexis por la ayuda :))))))

Cargando editor
17/01/2015, 13:50
Gol-koh'r (Alexis)

Resumen de los cronoamuletos: Son rerolls para diferentes tipos de habilidades, además de otras cosillas =P

Notas de juego

CHRONOCHARM A chronocharm occupies the throat body slot, but it can be worn simultaneously with any number of other chronocharms, which all function normally. However, you can’t wear more than one of the same chronocharm. You must wear a chronocharm for 24 hours before you can access its abilities. If it is taken off, it becomes inactive until worn for an additional 24 hours.

Chronocharm of the Celestial Wanderer Price (Item Level): 500 gp (3rd) Body Slot: Throat Caster Level: 5th Aura: Faint; (DC 17) transmutation Activation: Immediate (mental) Weight: —
This charm resembles an ebony starburst.
A chronocharm of the celestial wanderer slows your perception of time, allowing you a second chance to recognize potential danger. When you activate this chronocharm, you can immediately reroll a single Listen or Spot check that you just attempted. The result of the second roll replaces the fi rst result. This ability functions once per day.

Prerequisites: Craft Wondrous Item, hawkeye (SC 110 ). Cost to Create: 250 gp, 20 XP, 1 day.

Chronocharm of the Fateweaver Price (Item Level): 500 gp (3rd) Body Slot: Throat Caster Level: 3rd Aura: Faint; (DC 16) transmutation Activation: Immediate (mental) Weight: —
This tiny golden spindle dangles from a thin chain of gray steel.
A chronocharm of the fateweaver slows your perception of time, letting you avoid an ill-advised step. When you activate this chronocharm, you can immediately reroll a single Balance, Climb, or Tumble check that you just attempted. The result of the second roll replaces the fi rst result. This ability functions once per day.

Prerequisites: Craft Wondrous Item, cat’s grace. Cost to Create: 250 gp, 20 XP, 1 day.

Chronocharm of the Horizon Walker Price (Item Level): 500 gp (3rd) Body Slot: Throat Caster Level: 3rd Aura: Faint; (DC 16) transmutation Activation: Swift (command) Weight: —
This charm shows a rising sun half-obscured by the horizon.
Like other chronocharms, this item slows your perception of time for a specifi c, singular purpose. When you activate a chronocharm of the horizon walker, you can move up to half your speed as part of the same swift action used to activate it; this movement does not provoke attacks of opportunity. When determining the distance you can move, round down to the nearest 5-foot increment. This ability functions once per day.

Prerequisites: Craft Wondrous Item, expeditious retreat. Cost to Create: 250 gp, 20 XP, 1 day.

Chronocharm of the Laughing Rogue Price (Item Level): 500 gp (3rd) Body Slot: Throat Caster Level: 5th Aura: Faint; (DC 17) transmutation Activation: Immediate (mental) Weight: —
This miniature hourglass hangs on a thin silver chain. As the sand runs from one bulb to the other, it turns from black to white.
First imagined by skilled temple raiders devoted to Olidammara, the god of rogues, chronocharms of the laughing rogue have found their way into the toolboxes of thieves of all stripes. When you activate this chronocharm, you can immediately reroll a single Disable Device skill check that you just attempted. You can activate this item after the success or failure of the fi rst roll has been determined (even if your failure resulted in accidentally setting off a trap), but before any ramifi cations of that roll have been applied. The result of second roll replaces the fi rst result. This ability functions once per day.

Prerequisites: Craft Wondrous Item, haste. Cost to Create: 250 gp, 20 XP, 1 day.