OJO: A juju zombie is an animated corpse of a creature, created to serve as an undead minion, that retains the skills and abilities it possessed in life.
https://www.d20pfsrd.com/classes/base-classes/orac...
One of the best-known and most feared aspects of juju culture is the juju zombie, an unquestioning and deathless servitor of a juju practitioner. While most tales of such creatures tell of unholy transformations and cannibalistic corpses, many such “zombies” are actually misidentified victims of other juju magic. In the rites and rituals of juju, three ways exist to create a zombie.
Dead Zombies: Some juju practitioners create undead, including the actual feared juju zombie—a powerful, thinking form of walking corpse. From these dangerous creatures come most of the fear and misinformation surrounding juju culture.
Living Zombies: Many juju practitioners have the power to make a living creature appear dead—either through death-like enchantments or the actual theft of the creature’s soul. These morbid spells might expire or be ended by the juju worker after the victim has been judged dead or even buried, creating the appearance of undeath.
Entranced Zombies: The most baffling form of “juju zombies” are those who live, yet are enslaved to the power of a juju practitioner. Taking on the chalky complexion, shambling gait, and halted vital functions of the undead, these victims only appear dead because of eerie enchantments. Those familiar with juju magic refer to such beings as “laubo.” Although other magic reveals that laubo are not truly undead, the spells or noxious fetishes of a juju user make them appear so as they do their master’s bidding. Such magic fades over time, but often too late for a victim mistaken for the walking dead.
Class Skills: An oracle with the juju mystery adds Bluff, Intimidate, Knowledge (nature), Perform (oratory), and Survival to her list of class skills.
Bonus Spells: speak with animals (2nd), hideous laughter (4th), fear (6th), charm monster (8th), create undead (as a 5th-level spell; juju zombies only; see right) (10th), magic jar (12th), creeping doom (14th), trap the soul (16th), shapechange (18th).
Yo ni me había dado cuenta... en fin!! Eso significa que los piratas zombis son algo mejores!!
El que tú levantas se está riendo de manera tonta todo el rato. XDDD
Perdonad. Tengo muchísimo jaleo y se me ha pasado ponerme a actualizad
Espero poder hacerlo este finde
¡Mola! Aunque, así a bote pronto, pienso que eso es para los que creases ahora con el conjuro de nivel 5. Pero mañana lo miro con calma y confirmo lo que sea.
El que tú levantas se está riendo de manera tonta todo el rato. XDDD
xDDDDD
Perdonad. Tengo muchísimo jaleo y se me ha pasado ponerme a actualizad
Espero poder hacerlo este finde
No stress.
En cuanto a los puntos de golpe, comenzaréis con el máximo y lanzaréis los dados una única vez a cada nivel. No obstante, en aquellos niveles en los que la tirada sea inferior a la media os quedaréis con la mitad del máximo del dado (2 para d4, 3 para d6, 4 para d8, 5 para d10 y 6 para d12).
;D
¿Qué más has subido o mejorado? ¿Qué dote has cogido? Recuerda que por ser humano tienes 1pg extra o 1 punto de habilidad extra (hay que elegir a cada nivel lo que se pilla).
A nivel 9 solo suben TS, habilidades y se me ha olvidado la dote... He utilizado el punto de habilidad extra. 4 rangos de Oracle más 2 de INT más 1 de humano.
Me pondré con las dotes...
¡Mola! Aunque, así a bote pronto, pienso que eso es para los que creases ahora con el conjuro de nivel 5. Pero mañana lo miro con calma y confirmo lo que sea.
Tienes razón, dj. Es el único tipo de zombi permitido para el conjuro de nivel 5.
Subida a nivel 9
Raymond --- listo
Sandara --- in process
Harper --- in process
Feijud --- in process
Mamá Tom --- a falta de la dote
Dote: Extra Revelation.
Revelation: Connaissance: (Su): You can spend a full-round action to attune yourself to the spirit world, gaining the benefit of a moment of prescience spell with the insight bonus equal to one half your oracle level (minimum 1). You may use this ability a number of times per day equal to your Charisma modifier (minimum 1), but you may only have one connaissance effect active at a time.
Subida a nivel 9
Raymond --- listo
Mamá Tom --- lista
Sandara --- in process
Harper --- in process
Feijud --- in process
subida nivel 9
+1 ts fortaleza y voluntad
furtivo 5d6
sentido de las trampas +3
pg: 1d8+const=8+2=10
Habilidades: 8+1...+1 a:
Acrobacias
Engañar
Escapismo
Juego de manos
Inutilizar mec
Nadar
Oficio
Oficio
Percepcion
Motivo: pg
Tirada: 1d8
Dificultad: 4+
Resultado: 4 (Exito) [4]
Avisame al movil si falta algo. Me iré conectando
Vamoraver:
* pg --- te ha salido 4 + 2 de CON = 6pg
* rangos de habilidad son 10 (8 + 1 int + 1 humano)
* te falta la dote
* y cada vez que se sube de nivel en tu clase favorita sumas 1pg ó 1 rango de habilidad adicional (a elegir por ti)
Subida a nivel 9
Raymond --- listo
Mamá Tom --- lista
Sandara --- in process
Harper --- almost there
Feijud --- in process
yo voy avanzando poco a poco. Estoy eligiendo los dominios
Pero voy lento, porque al estar currando desde casa, estoy continuamente con el ordenador, teniendo videoconferencias y auditorias en remoto y realmente acabo agotado de ordenador, con lo que me cuesta mucho ponerme a consultar las guías de clérigo.
Pero sigo avanzando y ya tengo bastante.
Por preguntar para cuando llegue ¿con cuánto dinero puedo contar?
No stress.
El dinero que pone en el manual para un pj de nivel 9: 46.000po.
Subo a nivel 9 de guerrero.
* Dote de nivel 9: Power Attack.
* Beneficio de clase favorita: +1 punto de golpe.
* PG: 5 (d10) + 2 (Con 14) + 1 (clase favorita) = +8. Mira a ver si he aplicado bien tu regla: he sacado 2 en el d10, así que sumo la mitad del d10, o sea, 5.
* +1 ataque base (+9/+4).
* +1 TS Ref y Vol (+3).
* Puntos de habiliad: 2 (base) + 1 (humano) + 1 (Int 13) = 4. Los distribuyo así: +1 Acrobatics (9), +1 Intimidate (9), +2 Profession sailor (8).
* Weapon training 2: axes pasa de +1 a +2. Como nuevo grupo elijo bows.
Motivo: PG Guerrero 9
Tirada: 1d10
Resultado: 2 [2]
Creo que está todo. Cuando lo revises, actualizo.