Partida Rol por web

Pathfinder Society Scenario 43: The pallid plague (Take 3)

Off-topic

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15/06/2011, 11:41
Puck

xdddddddd vamoooooosssssssss

Consejo: lo haces en papel, lo copias en un word y luego copias y pegas... es la mejor manera :)

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16/06/2011, 17:36
Deheval

que te crees que hice en el post de star wars... cuando vi que tardaba en editarlo en la partida, rápidamente (que potra, por cierto) lo copié y luego lo pegue en word, para intentar pegarlo luego de la copia de word...

¡¡¡Y MIRA LO QUE HABÉIS CONSEGUIDO!! ¡¡ENTRO A TRABAJAR ANTES PARA PODER TERMINAR EL PJ!! mmmmmmmmm menos mal que me caéis bien, que si noooooo... bueno, Mario no me cae muy allá... y Sergio... psssss tampoco... y ese tal puck... jejejejejeje, al final la lio y al empezar hacéis turnos para matarme, como en la peli de aterriza como puedas

http://www.youtube.com/watch?v=E-Rmx0aXga0

jejejejejeje

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16/06/2011, 17:47
elfmgp

 ¿Como que turnos?

 

En esa peli se organizan mal ... ¡¡No aprovechan todas las casillas!! XDDD

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16/06/2011, 18:08
Puck

¿y escribes solo para poner eso? Verguenza debería darte, que me debes post también en Sith minions!!!!!!

Cuerdas, majete, dale al pj también anda.

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16/06/2011, 20:18
Cuerdas

 Creo que ya esta, como os comentaba ando de examenes, más practicas, más dos curros XD ahí esta la ficha "acabada" salvo error

Notas de juego

 Name: Valändil Yávetil

Alignment: Caotico Bueno
Class/Level: Druida
XP:

Race:  Semi-Elfo         Size:           Gender: Varón           Age:          Height:         Weight:        Hair: Castaño        Eyes: Color Crisalida
Deity:          Homeland: Andorian


STR: 10 (+0)
DEX: 16 (+2)
CON: 12 (+1)
INT: 10 (+0)
WIS: 17 (+3)
CHA: 11 (+1)


Initiative: +2
Speed:30

hp total
hp actual
Nonlethal
DR:
SR:


DEFENSE

AC:16 (total) = 10 +4 (armor) + (shield) +2 (Dex) + (size) + (natural) + (Deflection) + (misc)
Touch: (total) = 10 + (Dex) + (size) + (Deflection) + (misc)
Flat-footed: (total) = 10 + (armor) + (shield) + (Dex) + (size) + (natural) + (Deflection) + (misc)

FORT:3 (total) =2 (base) +1 (Con) + (magic) + (race) + (misc) 
REF:2 (total) =0 (base) +2 (Dex) + (magic) + (race) + (misc) 
WILL: 5(total) =2 (base) +3 (Wis) + (magic) + (race) + (misc)

 Armadura Medium Hide +4


OFFENSE

Base Attack Bonus
CMB:0 (total) = 0(BAB) + 0(Str) + (size) +0 (misc)
CMD:2 (total) = 10 + (BAB) + (Str) +2 (Dex) + (size) + (misc)

Weapon: Guadaña
Attack Bonus
Damage: 1d6/2d4
Critical: x4
Type: Cuerpo a cuerpo
Range
Ammunition
Comments:

Weapon: Honda
Attack Bonus
Damage: 1d3/1d4
Critical: x2
Type:  A distancia
Range
Ammunition: 100 piedras

Comments:  


SKILLS

Acrobatics: (total) = (ability) + (ranks) + (misc)
Appraise
Bluff
*Climb
*Craft (any)
Diplomacy
Disable Device*: 
Disguise
Escape Artist
*Fly: +2
*Handle Animal*: +5
*Heal: +7
Intimidate
Knowledge (Arcana)
Knowledge (Dungeoneering)
Knowledge (Engineering)
*Knowledge (Geography)
Knowledge (History)
Knowledge (Local)
*Knowledge (Nature): +6
Knowledge (Nobility)
Knowledge (Planes)
Knowledge (Religion)
Linguistics*
*Perception:+3 
Perform (any)
*Profession (any)*: 
*Ride: +2
Sense Motive
Sleight of Hand*: 
Spellcraft*: 
Stealth
*Survival: +7
Swim
Use Magic Device*:

x - class skill    * - trained only


FEATS

- Skill Focus
- Potenciar Conjuro
-


SPECIAL ABILITIES (RACIAL & CLASS)



Languages:Común, Druídico, Élfico


SPELLS

Spells known: (0)/(1)
Spells per day: (0)/(1)

Spells Level 0 (Save DC:3 )
- Crear Agua
- Luz
-Detectar Magia

Spells Level 1 (Save DC:1 )
- Producir Fuego

-


GEAR

- (item) [(cost in gp)]
- Perdernal/Acero 1gp
- 2x Cuerda de seda 20gp
- Odre 1gp
-10x Antorcha 10pc

-kit sanador 50po

- 37 gp x sp x cp

 

TRAITS

-Log Roller (forest) : The time you spent leaping between slippery logs as they whirled down the river to market taught you how to keep your footing.

 

-Suspicious : You discovered at an early age that someone you trusted, perhaps an older sibling or a parent, had lied to you, and lied often, about something you had taken for granted, leaving you quick to question the claims of others.

 

 

Mascota:Águila

Bird (Eagle/Hawk/Owl)

Starting Statistics: Size Small; Speed 10 ft., fly 80 ft. (average); AC +1 natural armor; Attack bite (1d4), 2 talons (1d4); Ability Scores Str 10, Dex 15, Con 12, Int2, Wis 14, Cha 6; Special Qualities low-light vision.

4th-Level AdvancementAbility Scores Str +2, Con +2.

 

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16/06/2011, 21:11
elfmgp

 Que armadura llevabas Cuerdas? Descontaste el precio de armas y armadura?

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16/06/2011, 23:02
Cuerdas

 Sip listo edite hace un ratejo

 

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16/06/2011, 23:49
elfmgp

 Tienes que copiar la ficha (como en las partidas por chat, pica sobre la imagen con interrogacion que representa a tu pj, dale a modificar datos y copialo ... sube tambien una foto -jpg, menos de 15 k-). Y lo que te diga el mastter. Umbria esta "out" desde viernes al mediodia hasta el lunes-).

 

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17/06/2011, 00:55
Deheval

Si señor,Cuerdas, así sehace...de todas formas no te preocupes que ya estoy yo aquí para que me echen la bronca... ayyyyy, que poca justicia hay en este mundo ;p

Por cietoPuck, te quejarás,pero te he escrito y mucho... pssssss

Y si queréis podéis pasaros a leer mi historia que merece la pena... más que nada por las 2 horas y pico que he estado maqueandola... psssssss (again) Ahí queda eso

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17/06/2011, 01:25
elfmgp

Notas de juego

 Tios, no se la historia de Cuerdas, pero los otros tres pejotas tienen historias de familias chungas chungas XDDD (el mio el que menos, que a mi padre le exiliaron de por vida), pero a Lezort y a Deheval les quemaron el poblado y seguro que fue el mismo ... MI PADRE!!! 

(voy a apuntar en la ficha que lo echaron por pirómano y no por robo XDDDDDD)

 

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17/06/2011, 02:29
Deheval

uyuyuyyyyyyy... al final no va a ser a mi pj al que le linchemos primero... ¿que tal te llevas con tu dios, enano de m....? jejejeje

Sí, al final mi historia es chunga... pero si no no acababa nunca.

Por cierto Elfmgp (Mario, no me sale llamarte por tu nick de Umbria), o Puck(que me pasa lo contrario jejejeje) ¿dónde puedo encontrar la altura y el peso para ponerlo en mi ficha?

Y ¿donde me dijiste que estaba eso del +1 a los puntos de golpe (vida) por teneruna profesión (class) que es la predilecta de los elfos? es para ponerlo tambien en mi ficha.

bueno, ahora os dejo posteada mi ficha para que le echéis un ojo a ver que tal

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17/06/2011, 02:34
Deheval

Name: Aaronvir
Alignment: Caotico Bueno
Class/Level: Ranger / 1
XP:

Race:  elfo         Size:           Gender:           Age:          Height:         Weight:        Hair: Blanco       Eyes: Azules
Deity: Cayden Cailean         Homeland: ¿?... ni idea


STR: 14 (+2)
DEX: 18 (+4)
CON: 10 (+0)
INT: 12 (+1)
WIS: 13 (+1)
CHA: 10 (+0)


Initiative: +4
Speed: 30' / 20' por armadura mediana

hp total: 8 + 1 = 9
hp actual: 9
Nonlethal:
DR:
SR:


DEFENSE

AC: (total) = 10 + 4 (armor) + 0 (shield) + 4 (Dex) + 0 (size) + (natural) + (Deflection) + (misc) = 18
Touch
: (total) = 10 + 4 (Dex) + 0(size) + (Deflection) + (misc) = 14
Flat-footed
: (total) = 10 + 4(armor) + 0(shield) + 4(Dex) + 0(size) + 0(natural) + 0(Deflection) + (misc) = 18

FORT: (total) = 2 (base) + 0 (Con) + (magic) + (race) + (misc) = 2 
REF: (total) = 2 (base) + 4 (Dex) + (magic) + (race) + (misc) = 6
WILL: (total) = 0 (base) + 1 (Wis) + (magic) + (race) + (misc) = 1


OFFENSE

Base Attack Bonus:
CMB: (total) = 1 (BAB) + 2 (Str) + 0 (size) + (misc) = 3
CMD: (total) = 10 + 1 (BAB) + 2 (Str) + 4 (Dex) + 0 (size) + (misc) = 17

Weapon: Longbow
Attack Bonus:
Damage: 1d6/1d8
Critical: x3
Type: ranged weapons
Range: 100 ft
Ammunition: arrows
Comments:

Weapon: Longsword
Attack Bonus:
Damage: 1d6/1d8
Critical: 19-20/x2
Type: One-Handed melee Weapons
Range: -
Ammunition: -
Comments:  

Weapon: Sword, short
Attack Bonus:
Damage: 1d4/1d6
Critical: 19-20/x2
Type: Light Melee Weapons
Range: -
Ammunition: -
Comments:


SKILLS

Base = 6 + 1 (Int); 4 + 1 (Int) x nivel

Ejemplo: (total) = (ranks) + (ability) + (misc)

Acrobatics:
Appraise:
Bluff:
x Climb: 1 + 1 + 3 = 5
x Craft (any):
Diplomacy:
Disable Device*:
Disguise:
Escape Artist:
Fly:
x Handle Animal*:
x Heal:
x Intimidate:
Knowledge (Arcana):
x Knowledge (Dungeoneering):
Knowledge (Engineering):
x Knowledge (Geography):
x Knowledge (History):
Knowledge (Local):
x Knowledge (Nature): 1 + 1 + 3 = 5
Knowledge (Nobility):
Knowledge (Planes):
Knowledge (Religion):
Linguistics*:
x Perception: 1 + 1 + 3 + 2 = 7
Perform (any):
x Profession (any)*:
x Ride:
Sense Motive:
Sleight of Hand*:
x Spellcraft*:
x Stealth: 1 + 1 + 3 = 5
x Survival: 1 + 1 + 3 = 5; Para seguir rastros (trak): 1 + 1 + 3 + 1 = 6
x Swim: 1 + 2 + 3 = 6
Use Magic Device*:

x - class skill    * - trained only


FEATS

- Ataque con 2 manos:

Two-Weapon Fighting (Combat)

You can fight with a weapon wielded in each of your hands. You can make one extra attack each round with the secondary weapon.

Prerequisite: Dex 15.

Benefit: Your penalties on attack rolls for fighting with two weapons are reduced. The penalty for your primary hand lessens by 2 and the one for your off hand lessens by 6. See Two-Weapon Fighting in Combat.

Normal: If you wield a second weapon in your off hand, you can get one extra attack per round with that weapon. When fighting in this way you suffer a –6 penalty with your regular attack or attacks with your primary hand and a –10 penalty to the attack with your off hand. If your off-hand weapon is light, the penalties are reduced by 2 each. An unarmed strike is always considered light.

-

-


TRAITS

- de Facción (Taldor) Duelista experto: +1 a la CA cuando ataque a un solo oponente. (no la logro encontrar ahora... así que si me dices donde encontrarla la pongo en inglés)

- Basic traits = combat traits = Reactionary: You were bullied as a child, but never quite developed an offensive response. Istead, you became adept at anticipating sudden attacks and reacting to danger quickly. You gain +2 trait bonus to Initiative checks. 

 


 

SPECIAL ABILITIES (RACIAL & CLASS)

- Class

Favored Enemy (Humanoid = human): At 1st level, a ranger selects a creature type from the ranger favored enemies table. He gains a +2 bonus on Bluff, Knowledge, Perception, Sense Motive, and Survival checks against creatures of his selected type. Likewise, he gets a +2 bonus on weapon attack and damage rolls against them. A ranger may make Knowledge skill checks untrained when attempting to identify these creatures.
 

Track (Ex): A ranger adds half his level (minimum 1) to Survival skill checks made to follow or identify tracks.

Wild Empathy (Ex): A ranger can improve the initial attitude of an animal. This ability functions just like a Diplomacy check to improve the attitude of a person (see Using Skills). The ranger rolls 1d20 and adds his ranger level and his Charisma bonus to determine the wild empathy check result. The typical domestic animal has a starting attitude of indifferent, while wild animals are usually unfriendly.

To use wild empathy, the ranger and the animal must be within 30 feet of one another under normal visibility conditions. Generally, influencing an animal in this way takes 1 minute, but, as with influencing people, it might take more or less time.

The ranger can also use this ability to influence a magical beast with an Intelligence score of 1 or 2, but he takes a –4 penalty on the check.

 

- Racial

Low-Light Vision: Elves can see twice as far as humans in conditions of dim light. See Additional Rules.

Elven Immunities: Elves are immune to magic sleep effects and get a +2 racial saving throw bonus against enchantment spells and effects.

Elven Magic: Elves receive a +2 racial bonus on caster level checks made to overcome spell resistance. In addition, elves receive a +2 racial bonus on Spellcraft skill checks made to identify the properties of magic items.

Keen Senses: Elves receive a +2 racial bonus on Perception skill checks.

Weapon Familiarity: Elves are proficient with longbows (including composite longbows), longswords, rapiers, and shortbows (including composite shortbows), and treat any weapon with the word “elven” in its name as a martial weapon.

Languages: Elves begin play speaking Common and Elven. Elves with high Intelligence scores can choose from the following: Celestial, Draconic, Gnoll, Gnome, Goblin, Orc, and Sylvan.

- Languages: común, élfico, Orco


SPELLS

Spells known: (0)/(1)
Spells per day: (0)/(1)

Spells Level 0 (Save DC: )
-
-
-

Spells Level 1 (Save DC: )
-
-
-


GEAR

- (item) [(cost in gp)]
-
- Mug (iron) 2 sp (no hay de iron así que he supuesto este precio)
-10x Antorcha 10 pc
- longsword  15 gp
- short sword 10 gp
- longbow 75 gp
- dagger/knife 2 gp
- Hide (armor) 15 gp
- backpack 2 gp
- Rope, silk 10 gp
- Flint and steel 1 gp
- 5x sack 5 sp
- soap 5 sp
- 5x torch 5 cp
- blanket, winter 5 sp
- bedroll 1 sp
- 5x candle 5 cp
- Explorer´s outfit 10 gp
- waterskin 1 gp
-
- ¿comida para llevar... raciones de ciaje?
- ¿bosa a la cintura,para monedas y para utensilios?

- 7 gp 9 sp 10 cp

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17/06/2011, 08:42
lezort

la altura y el peso pones la que quieras majete un saludete salmonete xd

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17/06/2011, 09:22
Puck

Bueno, pues este lunes os repaso los pjs, os digo lo que falta/falla y ya podemos empezar, el caso es que no se como irán los tableros de la nueva web, pero espero que bien...

Ainss veremos...

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17/06/2011, 09:59
lezort

La cuestion es como iremos nosotros XD

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17/06/2011, 09:57
elfmgp

 Pues no te creas que me llevo muy allá Deheval ... XDDD

 

y elfmgp es muy sencillo XDDD

 

lo de clase predilecta esta en la descripción de la raza, puedes escoger +1 pg o +1 punto de habilidad por nivel (incluyendo primero)

 

lo altura y peso para elfos si lo quieres aleatorio o tener una idea

EDAD

Table: Random Starting Ages
Race Adulthood Barbarian, Rogue, Sorcerer Bard, Fighter, Paladin, Ranger Cleric, Druid, Monk, Wizard
Human 15 years +1d4 +1d6 +2d6
Dwarf 40 years +3d6 +5d6 +7d6
Elf 110 years +4d6 +6d6 +10d6

 

PESO Y ALTURA

tiras 2d8 y son pulgadas (in) adicionales. Cada 12 pulgadas un pie (ft = 0,3 m). Cada pulgaga 2,5 cm aprox. El resultado de la tirada determina tambien (multiplicando por 3) el peso adicional al peso base en libras (cada libra algo menos de medio kilo).

Height and Weight

To determine a character's height, roll the modifier dice indicated on Table: Random Height and Weight and add the result, in inches, to the base height for your character's race and gender. To determine a character's weight, multiply the result of the modifier dice by the weight multiplier and add the result to the base weight for your character's race and gender.

Table: Random Height and Weight
Race Base Height Base Weight Modifier Weight Multiplier
Human, male 4 ft. 10 in. 120 lbs. 2d10 ×5 lbs.
Human, female 4 ft. 5 in. 85 lbs. 2d10 ×5 lbs.
Dwarf, male 3 ft. 9 in. 150 lbs. 2d4 ×7 lbs.
Dwarf, female 3 ft. 7 in. 120 lbs. 2d4 ×7 lbs.
Elf, male 5 ft. 4 in. 100 lbs. 2d8

×3 lbs.

 

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17/06/2011, 11:53
lezort

Deheval eres un copion de historias..... pero ya puestos seguro que es el mismo que quemó mi aldea Xdd

Cargando editor
22/06/2011, 01:18
Puck

Chicos, esta partida queda por eggs en pausa porque:

1) No puedo dar de alta PNJs
2) No tengo tableros para meteros bichos
3) No podemos ni siquiera subir los avatares.

Como cosa positiva, el formato de las fichas parece que aguanta bien la nueva web.

En cuanto estemos de vuelta le daré caña a base de bien que tendré mono.

Cargando editor
08/07/2011, 11:42
Puck

Han pasado 15 días y seguimos sin las tres cosas necesarias, a ver si este finde ponen una (edición de Pjs y PNjs) y por lo menos podemos seguir.

¿Cómo estáis vosotros de ánimos?

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12/07/2011, 23:20
elfmgp
Sólo para el director

Notas de juego

algo despistadillo, pero con ganas de jugar ... lo unico el que mi ritmo de posteo bajara mucho la semana del 22 al 29