Partida Rol por web

Shattered Star

Creación de personajes

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24/10/2012, 12:59
Tinuviel Ylandara

Spell component pouch.

Un arma a distancia.

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24/10/2012, 13:00
Director

Oportunidades de sobra. Tengo que colgar info de Magnimar (tengo que leerme el suplemento QUE VOSOTROS NO PODEIS LEER), pero te adelanto que hay disponibles objetos mágicos, equipo mundano de todo y todos los servicios. Es una ciudad enorme. Y vais a estar mucho en la ciudad.

En cuanto a equipo recomendable, algun frasco de acido o fuego de alquimista, como ha hecho Puck. Por ejemplo.

Y si, un arma a distancia no te vendría mal, a poder ser que no se agote. Como las ballestas son caras, algunas dagas o hachas arrojadizas, o javalinas, por si acaso, no vienen mal.

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24/10/2012, 13:10
Opik Forgedson

Vale, creo que como arma a distancia meteré dos o tres javalinas, tengo que mirar el daño, que hacen más daño y tienen más rango que las dagas y una honda por si hay algo a más de 30 pies.

El ácido y el fuego me parecen carísimos para el daño que hacen, ¿no?

Si no siempre podemos guardarlo para un futuro, que siendo buenos puede prestarse entre apañeros si hace falta ^^

 

La duda era esa, Terso, si al ser dungeon ibamos a tener facilidad de ciudad+compra (diablo style ;D).

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24/10/2012, 13:22
Director

Sí, no os preocupéis. Lo iréis viendo, no quiero adelantaros detalles que se le quita la gracia :-)

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24/10/2012, 21:22
Karash

Yo había pensado en alguna javalinas pero con +0 de Des lo he descartado. Por otro lado he pensado en comprar una daga o algo así para combates cerrados o que se pueda ocultar

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24/10/2012, 23:44
Karash

Descripción e historia hechas. Falta el nombre del alguacil por si quieres relacionarlo.

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24/10/2012, 23:46
Opik Forgedson

Me falta la historia pero creo que la ficha ya está.

Al final he centrado todo en los channel, la dotes y los traits, salvo que alguien diga lo contrario. Estaba entre Extra channel y Selective channel pero consideré mejor la segunda, ¿no?

Me falta ponerle las negritas y eso...

Notas de juego

Name: Opik Forgedson
Alignment: NG
Class/Level: Cleric 1
XP (medio):
Race: Dwarf Size: M Gender: M Age: 63 Height: 1,49 Weight: 73kg Hair: Black Eyes: Black Deity: Torag Homeland:  Red Mountains House:
________________________________________
STR: 13 (+1)
DEX: 10 (+0)
CON: 13 (+1)
INT: 10 (+0)
WIS: 16 (+3)
CHA: 14 (+2)
________________________________________
Initiative:  0= 0(Dex) + 0(misc)
Speed: 20ft
hp total: 10 (8+1+1favored)
hp actual: 10
Nonlethal:
DR:
SR:
________________________________________
DEFENSE
AC: 17  = 10 +5(armor) + 2(shield) + 0(Dex) + (size) + (natural) + (Deflection) + (misc)
Touch: 10 = 10 + 0(Dex) + (size) + (Deflection) + (misc)
Flat-footed: 17 = 10 + 5(armor) + 2(shield) + (size) + (natural) + (Deflection) + (misc)
FORT:  4 = 2(base) + 1(Con) + (magic) + (race) + 1(domain) [+2 racial bonus on saving throws against poison, spells, and spell-like abilities.]
REF:  1 = 0(base) +0(Dex) + (magic) + (race) + 1(domain)
WILL:  6 = 2(base) + 3(Wis) + (magic) + (race) + 1(domain)
________________________________________
OFFENSE
Base Attack Bonus: +0
CMB:  1 =  0(BAB) +1 (Str) + (size) + (misc)
CMD:  11 = 10 + 0BAB) + 1(Str) + 0(Dex) + (size) + (misc)
Weapon: Dwarven Waraxe
Attack Bonus:  = 0 (BAB) + 1(Str) + (size) + (misc)
Damage:1d10
Critical: x3
Type: S
Comments:
Weapon: Javelin (x2)
Attack Bonus: 0 =  0(BAB) +0(Des) + (size) + (misc)
Damage:1d6
Critical: x2
Type: P
Range: 30ft
Comments:
Weapon: Sling
Attack Bonus:  0 =  0(BAB) +0(Des) + (size) + (misc)
Damage: 1d4
Critical: x2
Type: B
Range: 50ft
Ammunition: 20ft
Comments:
________________________________________
SKILLS (2)
Acrobatics: (total) = (ability) + (ranks) + (misc)
xAppraise: [+2 racial bonus on Appraise skill checks made to determine the price of nonmagical goods that contain precious metals or gemstones.]
Bluff:
Climb:
xCraft (any):
xDiplomacy:
Disable Device*:
Disguise:
Escape Artist:
Fly:
Handle Animal*:
xHeal:
Intimidate:
xKnowledge (Arcana):
Knowledge (Dungeoneering):
Knowledge (Engineering):
Knowledge (Geography):
xKnowledge (History):
Knowledge (Local):
Knowledge (Nature):
Knowledge (Nobility):
xKnowledge (Planes):
xKnowledge (Religion): 4=0+1+3
xLinguistics*:
Perception:
Perform (any): [+2 bonus on Perception checks to potentially notice unusual stonework, such as traps and hidden doors located in stone walls or floors.]
xProfession (any)*:
Ride:
xSense Motive:
Sleight of Hand*:
xSpellcraft*: 4=0+1+3
Stealth:
Survival:
Swim:
Use Magic Device*:
x - class skill    * - trained only
________________________________________
FEATS
- Selective Channeling: When you channel energy, you can choose a number of targets in the area up to your Charisma modifier. These targets are not affected by your channeled energy.
- Sacred Conduit: Your birth was particularly painful and difficult for your mother, who needed potent divine magic to ensure that you survived (your mother may or may not have). In any event, that magic infused you from an early age, and you now channel divine energy with greater ease than most. Whenever you channel energy, you gain a +1 trait bonus to the save DC of your channeled energy.
________________________________________
SPECIAL ABILITIES (RACIAL & CLASS)
RACE
-Darkvision: Dwarves can see in the dark up to 60 feet.
- Defensive Training: Dwarves get a +4 dodge bonus to AC against monsters of the giant subtype.
-Greed: Dwarves receive a +2 racial bonus on Appraise skill checks made to determine the price of nonmagical goods that contain precious metals or gemstones.
- Hatred: Dwarves receive a +1 bonus on attack rolls against humanoid creatures of the orc and goblinoid subtypes due to special training against these hated foes.
-Hardy: Dwarves receive a +2 racial bonus on saving throws against poison, spells, and spell-like abilities.
- Stability: Dwarves receive a +4 racial bonus to their Combat Maneuver Defense when resisting a bull rush or trip attempt while standing on the ground.
-Stonecunning: Dwarves receive a +2 bonus on Perception checks to potentially notice unusual stonework, such as traps and hidden doors located in stone walls or floors. They receive a check to notice such features whenever they pass within 10 feet of them, whether or not they are actively looking.
- Weapon Familiarity: Dwarves are proficient with battleaxes, heavy picks, and warhammers, and treat any weapon with the word “dwarven” in its name as a martial weapon.
CLASS
-Aura (Ex): A cleric of a chaotic, evil, good, or lawful deity has a particularly powerful aura corresponding to the deity's alignment (see the detect evil spell for details).
- Channel Energy (Su) [6/day, DC:15]:
-

TRAITS
- Exalted of the Society: The vaults of the Grand Lodge in Absalom contain many secrets of the divine powers of the gods, and you have studied your god extensively.
Benefit: You may channel energy 1 additional time per day.
-
- Languages: Dwarf, Common
________________________________________
FAVORED CLASS
- L1: Cleric (hp)
________________________________________
FAME & PRESTIGE
Fame total:
Prestige Points (PP): 0/0
PP spent:
-
-
-
-
-
________________________________________
SPELLS
Spells per day: (4)/(1+1+1[domain])
Spells Level 0 (Save DC: 13)
- Create Water: Creates 2 gallons/level of pure water.
- Detect Magic: Detects spells and magic items within 60 ft.
- Light: Object shines like a torch
-.Read Magic: Read scrolls and spellbooks.
Spells Level 1 (Save DC: 14)
-Domain:Sanctuary
- Command: One subject obeys selected command for 1 round.
- Magic Weapon: Weapon gains +1 bonus.
________________________________________
DOMAINS
-Law
   Touch of Law (Sp): You can touch a willing creature as a standard action, infusing it with the power of divine order and allowing it to treat all attack rolls, skill checks, ability checks, and saving throws for 1 round as if the natural d20 roll resulted in an 11. You can use this ability a number of times per day equal to 3 + your Wisdom modifier.
- Protection
Granted Powers: Your faith is your greatest source of protection, and you can use that faith to defend others. In addition, you receive a +1 resistance bonus on saving throws. This bonus increases by 1 for every 5 levels you possess.
Gentle Rest (Sp): Your touch can fill a creature with lethargy, causing a living creature to become staggered for 1 round as a melee touch attack. If you touch a staggered living creature, that creature falls asleep for 1 round instead. Undead creatures touched are staggered for a number of rounds equal to your Wisdom modifier. You can use this ability a number of times per day equal to 3 + your Wisdom modifier.
________________________________________
GEAR
Dinero: 46gp
Peso: 88.5lb

Dwarven waraxe 30gp 8lb
Heavy steel shield 20 gp 15 lb
Scale mail 50 gp 30 lb
Silver holy simbol 1 gp
Javelin x2     2 gp     4 lb
Sling     - -
Bullet x20  0,2 gp     10 lb
 
Mochila 2 gp 2 lb
Saco de dormir 0,1 gp 5 lb
Manta 0,5 gp 3 lb
Tiza x10 0,1 gp 0 lb
Yesca y pedernal 1 gp 0 lb
Cuerda 1 gp 5 lb
Saco 0,1 gp 0,5 lb
Odre 1 gp 4 lb
Bolsita de componentes 5 gp 2
________________________________________
Carrying capacity
Light Load:  <50lb  Medium Load: 51-100lb   Heavy Load: 101-150lb
Lift over head: 150lb   Lift off the ground: 300lb    Push: 650lb
Emcumbrance:  Max Dex +3  Check penalty -3  Speed 20 (dwarf) Run x4
Emcumbrance by armor (Scale Mail) Max Dex  +3 Check penalty -4  Speed 20(dwarf)  Run

 

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25/10/2012, 00:21
Director

Karash, sí, dame el nombre porfa.

Opik, cuando pueda reviso.

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25/10/2012, 00:28
Director

Opik, tengo que revisar números, pero a bote pronto te falta un trait y... ¿porqué tienes 2 dotes?

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25/10/2012, 00:38
Opik Forgedson

pero a bote pronto te falta un trait y... ¿porqué tienes 2 dotes?

Porque Sacred Conduit es un trait y yo un paquete que ya no sabe ni dónde pone las cosas...

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25/10/2012, 09:57
Karash

Ok, no te había dado nombre por si en la guía venía. Podemos llamarle....Marius Lorr

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25/10/2012, 11:04
Director

Vale, apuntalo en la hoja.

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25/10/2012, 15:50
Erik Aerodus

Personaje andando, finalmente me he hecho un semiorco Burglar (que a primer nivel es como todos los picaros).

Me falta comprar el equipo, y poner la historia y descripción.

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25/10/2012, 15:55
Tinuviel Ylandara

Dos semiorcos, un enano y yo elfo... joer... voy a encender la luz y me vais a decir... "Apaga eso" xdddd

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25/10/2012, 16:30
Director

jajjajajaajajaja

Qué bueno. Tendrás que buscarte alguna forma de no ser un faro en la noche... aunque a niveles bajos es complicado. Será interesante ver como evoluciona la partida.

Javi, perfecto. Cuando tengas el equipo me dices y así reviso todo del tirón.

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25/10/2012, 16:32
Tinuviel Ylandara

Conjuros de nivel 2 de Darkvision o un objeto que vale 12.000, me da que van a tener que aguantarme unos cuantos niveles.

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25/10/2012, 16:33
Director

Exacto :-)

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28/10/2012, 01:20
Director

McAxel, donde está el +2 a Sabiduria, para tener 18? ^^

Revisa todo, y cuando esté, avisame para que lo mire de nuevo. Hazlo directamente en la hoja, no hace falta que lo pegues aqui de nuevo.

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28/10/2012, 01:24
Director

Javi, sabiduria 10 es modificador +0, te has liado al cambiar d eopinion con la inteligencia o algo. Por ejemplo, en la TS Vol no tienes 0 sino -1.

En la TS de Ref tienes puesto +6 de destreza y es +4.

Revisalo todo y avisame para que vuelva a mirarlo.

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28/10/2012, 01:36
Opik Forgedson

Revisa todo, y cuando esté, avisame para que lo mire de nuevo. Hazlo directamente en la hoja, no hace falta que lo pegues aqui de nuevo.

Hecho. Creo.

Por cierto, ¿qué es exactamente "staggered"? Que en el prd me aparece varias veces pero no entiendo el significado ni cómo alguien entra en ese estado, salvo por hechizos. Lo digo por la habilidad de dominio Law.