Partida Rol por web

Las dos caras de la misma moneda

Off-topic

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28/06/2019, 18:33
Doflar Anchovalle

Lo siento chicos, pero el trabajo y la presión por los últimos acontecimientos en el mismo ha podido conmigo y estaba más out que in. 

Tengo que leer bastante y enterarme del porqué de la alegría general. A ver si luego tengo un rato de paz antes de acostarme y puedo ponerme al día. 

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29/06/2019, 14:48
Ashrac

Muy buena partida master y jugadores. Por la parte que a mi me toca (el grupo de un pequeño ejercito "infiltrandose"), no hay nada porque disculparse, un dungueon con tantos jugadores, se hace casi imposible, he dirigido 1 en mesa de siete jugadores de nivel 1 y era un verdadero caos, así que con personajes de mas nivel y apoyo de tropas, lo lógico era que fuésemos lentos (cosa que frustra a jugadores y master).

En general me lo he pasado muy bien en la partida, aunque no haya podido mal meter mas, y llevar el mal a las cotas que tenía que llegar XD.

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29/06/2019, 21:21
Darck de Zahíin

No puedo creerlo. Hoy? Así? Qué sucedió? Ashrac y Atrus me deben respuestas...

Bien, creo que no me queda más que felicitarlos. Por un lado debo decir que es un alivio ya que he venido con exámenes este ultimo tiempo. Pero por el otro es... un... como que ganaron?

Me ha gustado, lamento por aquellos jugadores que han dejado a mitad de camino, o en el transcurso en que los he ido conociendo. No es igual la amistad que se genera entre personajes cuando el jugador de uno de ellos cambia, y esa afinidad tiene que empezar a lograrse desde 0 nuevamente.
Oigan, que no reniego de los últimos y nuevos, y que yo también he tomado un personaje a medio hacer y jugar. Pero si podría decir, que según mis cálculos, hubieran salido las cosas un poco más a mi favor...

*Se cruza de brazos, envidioso, mientras los demás se dan la mano*

Notas de juego

Ya estamos en off, recuerden marcar a todos.

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30/06/2019, 19:13
Fulgur lazwárd

Joder, ¿ya? xDDD. Un poco anti-climático para los que aún estamos en el volcán, pero bueno, como los demás, espero saber qué ha pasado para que de golpe y porrazo, los que estaban unos niveles más abajo y pidiéndonos ayuda a través de mensajes telepáticos de repente hayan triumfado x).

Felicitaciones a los tres de bien que han hecho un "carry" de la campaña y que parecían tontos cuando se fueron ellos 3 solitos al volcán jajajaja.

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30/06/2019, 20:35
Harold Strikväson

Créeme, ha faltado el pelo de un calvo para que fuese un fracaso absoluto xD
Y en realidad irnos los tres solos al volcán no fue muy inteligente xD

Notas de juego

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30/06/2019, 23:54
Alfonso Ponce

Todos en algunos momentos hemos estado más fuera que dentro, pero he de decir que ha sido muy buena partida y me alegro de haber participado. El director muy bien por la currada de esta partida.

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01/07/2019, 11:43
Director

Gracias a todos, pero tranquilos todavía no hemos terminado, la mayor parte del mal bajo el volcán ha sido eliminado, pero todavía tenéis que salir y reencontraros o seguir investigando el lugar, eso vosotros mismos.

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01/07/2019, 12:54
Damrod

Sep, un carry... pero de coña. Nos han dado lo nuestro un par de veces, y si hemos ganado ha sido por una coña monumental, gracias a las reglas de críticos y pifias. Si no, en vez de nosotros habrían ganado los malos, y ahora mismo estarías siendo devorados seguramente jajaja

A ver cuando nos reencontremos, os contamos todo (o el master lo abre todo y ya leéis vosotros, que es largo xD). Pero vamos, ahora a juntarnos y a ver que tal ^^

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02/07/2019, 00:21
Atrus Erduna

¡Compañero querido! La dificultad de subir es de 5 por la cuerda que te lanzó tu amigo Atrus ^^

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02/07/2019, 00:22
Atrus Erduna

Ciertamente fue sorpresivo y "anticlimático" como dijo nuestro querido Comisario, especialmente por esos mensajes oníricos. Ya había dicho yo que era el Caos hablando, ¿vieron?

¡Felicitaciones a nuestra contraparte inquisitorial! Ojalá hubiésemos podido compartir más tiempo para sacar chispas y esas cosas jeje

Máster, un laburazo has hecho con la partida. Lamentablemente me voy a dar de baja para una continuación, pero no por vos, sino por el sistema: ya no puedo jugar 3.5 después de estar jugando 5ta :P Si antes me chirriaba, ahora más.

Mil gracias a todos por el tiempo compartido y seguramente nos cruzaremos con alguno que otro por estos pasillos umbrianescos.

Aunque... ¡aún no termina todo! Y tenemos tiempo para morir por una caída de un muro o alguna que otra cosa XD

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09/07/2019, 16:58
Doflar Anchovalle

Por fin he podido leerlo todo. Gran trabajo DM, y gran labor la de todos.

Ha sido intenso y agotador en ocasiones, aunque justo al final (antes de enterarnos de lo de la Diosa del Mal) justo yo he tenido un bajón por motivos personales y no he podido estar como me hubiera gustado.

Yo ya dije que seguiría, y lo mantengo. No sé si seguiré con Doflar o no, me lo pensaré, pero seguir seguiré.  :)

Felicidades a los Inquisidores del Bien, que fueron unos locos arriesgados y se la jugaron...y les salió bien.   :D (pero muy mal por no contar con nosotros!!)

Gracias a los Inquisidores del Mal, que a pesar de todo, fueron unos compañeros fieles que nos apoyaron en las duras y las maduras. El equilibrio que hemos tenido que idear entre todos a requerido de buena interpretación, astucia y buen hacer por parte de todos. Por mi parte estoy contento en como ha salido.

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10/07/2019, 09:34
Harold Strikväson

Ya te digo que nos la jugamos. Aún no me creo que nos haya salido.
Voy avisando de que me voy de viaje del 18 al 21 de este mes, así que os podré leer pero no postear.

Notas de juego

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11/07/2019, 16:37
Ashrac

¿Como se hace la tirada anti presa?. ¿Se suma el ataque base+fue+dif de tamaño, o solo se toma la Fue para hacer la tirada?

Notas de juego

DM: 1d20 + fue + tamaño *

*El modif. especial de tamaño aumenta o disminuye en 4 por cada categoría arriba o abajo, ejemplo: menudo -8, pequeño -4, mediano +0, grande +4, enorme +8, etc.

Table: Creature Size and Scale
Size
Category
Size1
Modifier
Grapple2
Modifier
Hide3
Modifier
Height or
Length4
Weight5 Space6 Natural
Reach6
(Tall)
Natural
Reach6
(Long)
  1. A creature's size modifier is applied to it's attack bonus and Armor Class.
  2. See the Grapple special attack.
  3. See the Hide skill.
  4. Biped's height, quadruped's body length (nose to base of tail)
  5. Assumes that the creature is roughly as dense as a regular animal. A creature made of stone will weigh considerably more. A gaseous creature will weigh much less.
  6. These values are typical for creatures of the indicated size. Some exceptions exist.
Fine +8 -16 +16 6 in. or less 1/8 lb. or less ½ ft. 0 ft. 0 ft.
Diminutive +4 -12 +12 6 in. - 1 ft. 1/8 lb. - 1 lb. 1 ft. 0 ft. 0 ft.
Tiny +2 -8 +8 1 ft. - 2 ft. 1 lb. - 8 lb. 2½ ft. 0 ft. 0 ft.
Small +1 -4 +4 2 ft. - 4 ft. 8 lb. - 60 lb. 5 ft. 5 ft. 5 ft.
Medium +0 +0 +0 4 ft. - 8 ft. 60 lb. - 500 lb. 5 ft. 5 ft. 5 ft.
Large -1 +4 -4 8 ft. - 16 ft. 500 lb. - 2 tons 10 ft. 10 ft. 5 ft.
Huge -2 +8 -8 16 ft. - 32 ft. 2 tons - 16 tons 15 ft. 15 ft. 10 ft.
Gargantuan -4 +12 -12 32 ft. - 64 ft. 16 tons - 125 tons 20 ft. 20 ft. 15 ft.
Colossal -8 +16 -16 64 ft. or more 125 tons or more 30 ft. 30 ft. 20 ft.
Tiny, Diminutive, and Fine Creatures

Very small creatures take up less than 1 square of space. This means that more than one such creature can fit into a single square. A Tiny creature typically occupies a space only 2½ feet across, so four can fit into a single square. Twenty-five Diminutive creatures or 100 Fine creatures can fit into a single square. Creatures that take up less than 1 square of space typically have a natural reach of 0 feet, meaning they can’t reach into adjacent squares. They must enter an opponent’s square to attack in melee. This provokes an attack of opportunity from the opponent. You can attack into your own square if you need to, so you can attack such creatures normally. Since they have no natural reach, they do not threaten the squares around them. You can move past them without provoking attacks of opportunity. They also can’t flank an enemy.

 

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11/07/2019, 18:50
Doflar Anchovalle

Presa, esa jodida maniobra de combate que plantea siempre tantas dudas...XDDD

Grapple
Grapple Checks

Repeatedly in a grapple, you need to make opposed grapple checks against an opponent. A grapple check is like a melee attack roll. Your attack bonus on a grapple check is:

Base attack bonus + Strength modifier + special size modifier

Special Size Modifier

The special size modifier for a grapple check is as follows: Colossal +16, Gargantuan +12, Huge +8, Large +4, Medium +0, Small -4, Tiny -8, Diminutive -12, Fine -16. Use this number in place of the normal size modifier you use when making an attack roll.

Starting a Grapple

To start a grapple, you need to grab and hold your target. Starting a grapple requires a successful melee attack roll. If you get multiple attacks, you can attempt to start a grapple multiple times (at successively lower base attack bonuses).

Step 1

Attack of Opportunity. You provoke an attack of opportunity from the target you are trying to grapple. If the attack of opportunity deals damage, the grapple attempt fails. (Certain monsters do not provoke attacks of opportunity when they attempt to grapple, nor do characters with the Improved Grapple feat.) If the attack of opportunity misses or fails to deal damage, proceed to Step 2.

Step 2

Grab. You make a melee touch attack to grab the target. If you fail to hit the target, the grapple attempt fails. If you succeed, proceed to Step 3.

Step 3

Hold. Make an opposed grapple check as a free action.

If you succeed, you and your target are now grappling, and you deal damage to the target as if with an unarmed strike.

If you lose, you fail to start the grapple. You automatically lose an attempt to hold if the target is two or more size categories larger than you are.

In case of a tie, the combatant with the higher grapple check modifier wins. If this is a tie, roll again to break the tie.

Step 4

Maintain Grapple. To maintain the grapple for later rounds, you must move into the target’s space. (This movement is free and doesn’t count as part of your movement in the round.)

Moving, as normal, provokes attacks of opportunity from threatening opponents, but not from your target.

If you can’t move into your target’s space, you can’t maintain the grapple and must immediately let go of the target. To grapple again, you must begin at Step 1.

Grappling Consequences

While you’re grappling, your ability to attack others and defend yourself is limited.

No Threatened Squares

You don’t threaten any squares while grappling.

No Dexterity Bonus

You lose your Dexterity bonus to AC (if you have one) against opponents you aren’t grappling. (You can still use it against opponents you are grappling.)

No Movement

You can’t move normally while grappling. You may, however, make an opposed grapple check to move while grappling.

If You’re Grappling

When you are grappling (regardless of who started the grapple), you can perform any of the following actions. Some of these actions take the place of an attack (rather than being a standard action or a move action). If your base attack bonus allows you multiple attacks, you can attempt one of these actions in place of each of your attacks, but at successively lower base attack bonuses.

Activate a Magic Item

You can activate a magic item, as long as the item doesn’t require spell completion activation. You don’t need to make a grapple check to activate the item.

Attack Your Opponent

You can make an attack with an unarmed strike, natural weapon, or light weapon against another character you are grappling. You take a -4 penalty on such attacks.

You can’t attack with two weapons while grappling, even if both are light weapons.

Cast a Spell

You can attempt to cast a spell while grappling or even while pinned (see below), provided its casting time is no more than 1 standard action, it has no somatic component, and you have in hand any material components or focuses you might need. Any spell that requires precise and careful action is impossible to cast while grappling or being pinned. If the spell is one that you can cast while grappling, you must make a Concentration check (DC 20 + spell level) or lose the spell. You don’t have to make a successful grapple check to cast the spell.

Damage Your Opponent

While grappling, you can deal damage to your opponent equivalent to an unarmed strike. Make an opposed grapple check in place of an attack. If you win, you deal nonlethal damage as normal for your unarmed strike (1d3 points for Medium attackers or 1d2 points for Small attackers, plus Strength modifiers). If you want to deal lethal damage, you take a -4 penalty on your grapple check.

Exception: Monks deal more damage on an unarmed strike than other characters, and the damage is lethal. However, they can choose to deal their damage as nonlethal damage when grappling without taking the usual -4 penalty for changing lethal damage to nonlethal damage.

Draw a Light Weapon

You can draw a light weapon as a move action with a successful grapple check.

Escape from Grapple

You can escape a grapple by winning an opposed grapple check in place of making an attack. You can make an Escape Artist check in place of your grapple check if you so desire, but this requires a standard action. If more than one opponent is grappling you, your grapple check result has to beat all their individual check results to escape. (Opponents don’t have to try to hold you if they don’t want to.) If you escape, you finish the action by moving into any space adjacent to your opponent(s).

Move

You can move half your speed (bringing all others engaged in the grapple with you) by winning an opposed grapple check. This requires a standard action, and you must beat all the other individual check results to move the grapple.

Note: You get a +4 bonus on your grapple check to move a pinned opponent, but only if no one else is involved in the grapple.

Retrieve a Spell Component

You can produce a spell component from your pouch while grappling by using a full-round action. Doing so does not require a successful grapple check.

Pin Your Opponent

You can hold your opponent immobile for 1 round by winning an opposed grapple check (made in place of an attack). Once you have an opponent pinned, you have a few options available to you (see below).

Break Another’s Pin

If you are grappling an opponent who has another character pinned, you can make an opposed grapple check in place of an attack. If you win, you break the hold that the opponent has over the other character. The character is still grappling, but is no longer pinned.

Use Opponent’s Weapon

If your opponent is holding a light weapon, you can use it to attack him. Make an opposed grapple check (in place of an attack). If you win, make an attack roll with the weapon with a -4 penalty (doing this doesn’t require another action).

You don’t gain possession of the weapon by performing this action.

If You’re Pinning an Opponent

You can attempt to damage your opponent with an opposed grapple check, you can attempt to use your opponent’s weapon against him, or you can attempt to move the grapple (all described above). At your option, you can prevent a pinned opponent from speaking.

You can use a disarm action to remove or grab away a well secured object worn by a pinned opponent, but he gets a +4 bonus on his roll to resist your attempt.

You may voluntarily release a pinned character as a free action; if you do so, you are no longer considered to be grappling that character (and vice versa).

You can’t draw or use a weapon (against the pinned character or any other character), escape another’s grapple, retrieve a spell component, pin another character, or break another’s pin while you are pinning an opponent.

If You’re Pinned by an Opponent

When an opponent has pinned you, you are held immobile (but not helpless) for 1 round. While you’re pinned, you take a -4 penalty to your AC against opponents other than the one pinning you. At your opponent’s option, you may also be unable to speak. On your turn, you can try to escape the pin by making an opposed grapple check in place of an attack. You can make an Escape Artist check in place of your grapple check if you want, but this requires a standard action. If you win, you escape the pin, but you’re still grappling.

Joining a Grapple

If your target is already grappling someone else, you can use an attack to start a grapple, as above, except that the target doesn’t get an attack of opportunity against you, and your grab automatically succeeds. You still have to make a successful opposed grapple check to become part of the grapple.

If there are multiple opponents involved in the grapple, you pick one to make the opposed grapple check against.

Multiple Grapplers

Several combatants can be in a single grapple. Up to four combatants can grapple a single opponent in a given round. Creatures that are one or more size categories smaller than you count for half, creatures that are one size category larger than you count double, and creatures two or more size categories larger count quadruple.

When you are grappling with multiple opponents, you choose one opponent to make an opposed check against. The exception is an attempt to escape from the grapple; to successfully escape, your grapple check must beat the check results of each opponent.

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12/07/2019, 09:34
Fulgur lazwárd

Máster, no me has entendido bien (y eso uqe he puesto en mi mensaje que no quería saltar por el borde). Mi intención es dejarme caer al suelo, pero en el nivel donde estoy, no tirarme para abajo. 

Ya que mi enemigo no tiene base de sujeción en el suelo (piernas, patas, etc.) mis brazos no se podrán mover pero mis piernas o al menos mis pies sí, ¿no? Por eso decía lo de "dejarme caer" para aplastar al bicho. Si no me deja libre antes de que toque el suelo quedará aplastado bajo mi peso (y haciéndole daño espero). Y entonces seré yo el que esté haciendo una especie de presa o le estaré haciendo un "pin down", cómo pone en las reglas que ha pasado Doflar. Esa era mi intención y mi duda acerca de si se podía hacer o no.

Notas de juego

DM: A perdonar eh...

En cuanto a lo intentar aplastarlo con tu propio cuerpo, no existen reglas en D&D 3.5 sobre ello ( y mira que por haber hay miles ), una caída de menos de 10 pies no le produce daño a nadie. Así que o me lo invento o creamos una nueva regla.

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12/07/2019, 13:24
Doflar Anchovalle

DM, no veo respuesta tuya a mi post "sólo para el director", ¿lo viste?

Notas de juego

DM: Te contesté en el siguiente post al tuyo, puse esto:

Doflar: ataque de toque a distancia 14. Stirge: Armor Class: 16 (+2 size, +4 Dex), touch 16, flat-footed 12. Fallo.

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12/07/2019, 16:34
Fonkin

A lo mejor se puede usar un ataque de derribo. Sería lo más parecido que hay en las reglas, pero si mal no recuerdo, eso sólo le daba una ligera desventaja al derribado y no le hacía daño. Además, no recuerdo si se puede hacer estando apresado.

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12/07/2019, 19:58
Atrus Erduna

Paso a avisar que dado que estoy lidiando con temas legales (y mecánicos) por un accidente de tránsito que he tenido (y el tercero no tiene seguro) puede que esté más ausente. Intentaré estar al día, pero aviso porque me está tomando más tiempo del que pensaba (sumado al trabajo de todos los días).

Mil disculpas.

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15/07/2019, 12:17
Fulgur lazwárd

A ver, mucho daño no hará, ya me  lo imagino, pero si su tamaño es pequeño o diminuto, no podría haber un Mod. por diferencias de tamaño? Sino, a malas podrías poner un "daño X" y que una parte de sus alas o lo que fuera (por ejemplo tirando un D10 o un D20) sufriera daños por la caida. Y entonces aplicarle el estado de "Pin down", a lo cual, el bicho tendría que hacer esfuerzos para soltarse de mí.
 

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17/07/2019, 15:10
Doflar Anchovalle

Vaya Atrus, espero que sea leve y que no te haya pasado nada.

Sobre su respuesta DM, ok, no lo había visto. Mis disculpas.